2010-12-13

LUCIA


Luciamorgon åter igen. Och jag frågar mig ännu en gång - vart tar tiden vägen? Snart är det Julafton och jag har knappt börjat med klapparna ännu. Jag vet - jag är inte ensam om att vara sen med det, men jag har inte ens några idéer på vad familjen önskar sig? Har bett dem att skriva önskelistor, och det har de gjort, men sedan stannade det där... Och nu börjar jag jobba min skiftcykel på 7 dagar! SÅ HUR SKA JAG HINNA???

Familjen vill börja fira jul på annan ort och jag börjar hålla med om det. Varför ska man halvt stressa ihjäl sig inför julafton bara för att det ska ta slut några timmar senare? Jag tror jag ger med mig - det blir jul på södern nästa år... Fast det brukar jag säga varje år men i år känner jag att det finns inga småbarn i familjen, om man inte räknar med Jack och Tony, utan den yngste är faktiskt 14 år. Ingen uppskattar julen på samma sätt längre, vi har vuxit ifrån den katastrofalt. Känns mest som ett tvång att det ska fixas och donas och JAG HAR INTE DEN TIDEN!!!

Återigen, blir nog annorlunda när barnbarnen kommer. En liten fråga bara - när kommer de? :-)



Har inte sovit speciellt bra inatt, men så brukar det ofta vara inför första förmiddagen. Varit lite orolig så innan klockan ringde gick jag upp. Gjorde iordning lite frukost och satte mig framför datorn för lite Farmvillande. Det tog inte lång tid innan min älskade vaknade. Det slår inte fel, så fort som jag går upp vaknar han! Han tycker att det blir så tomt i sängen... Min kärlek - vad gó han är!!! Så då gick jag ner och la mig bredvid honom. Det finns inget skönare än att vara i hans famn. Och då speciellt när man vet att man inte har tid att ligga där utan att det kommer att bli stressigt. Men  jag kom i tid till jobbet, som vanligt. Fast hjärtat hade jag kvar därhemma, i sängen, hos min man...



GLAD LUCIA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar