2010-12-19

PLANERING PLANERING PLANERING

Planering på högsta växel, men inget händer. Vi vill till solen och det finns ju såå många resor kvar eller hur? Nej, det är ju just det som inte finns... Maken vill/behöver en utlandsresa för han har jobbat häcken av sig - som vanligt. Men nu är han trött, och det både märks och syns. Tycker så synd om honom eftersom han ser så trött och sliten ut, och knät som bara trilskas och värker. Jag vill bara krama honom och ta bort det onda men det går ju inte. Och det smärtar att inte räcka till! Så, vi hoppas på avbokningar. Det är ju i alla fall 4 biljetter som behövs, min älskade och jag samt våra döttrar. Håll tummarna!!

Ser det inte underbart ut?

Mitt hus är ju, som sagt till salu, och nu har det börjat komma bud som börjar bli intressanta. Jag hoppas att det snart blir klart med allt så att vi, äntligen, kan få landa i det oxå. Tänk att bara ha allt sitt på ett och samma ställe istället för på 10 olika platser, som nu... Vilken dröm! Och så kanske vi hittar vårt ställe som vi vill ha tillsammans. Det vore inte illa pinkat det heller.
Men men, fortsättning följer - även där...

Var inne i Nyköping och handlade lite julklappar. Vi har sagt att resan blir vår julklapp så det blir bara lite smått så granen blir glad. Annars är det inte jul om inte det finns klappar därunder...

Har suttit och läst lite om "Church of Satan", en sekt med satanister. Ja, det är inte att jag är intresserad av sekten utan Linda har det i uppgift i skolan. Så då blev jag nyfiken vad de stod för. Alla sekter och partier, de flesta i vart fall, har något att tillföra. Några mer några mindre, men med kraftfulla frontfigurer kan de få både medlemmar och anhängare att bli helt lyriska. Intressant läsning, trodde att Djävulsdyrkare och Satanister var ett och samma men det stämde inte - långt därifrån...

Och så en bild på mina naglar. Mobilen fick ge med sig, eller var det jag som lekte lite extra kanske? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar